سه شنبه , مهر ۳۰ ۱۳۹۸
صفحه اصلی / مدیریت کسب و کار / تبلیغات / تاثیر تبلیغات بر میزان فروش کالا

تاثیر تبلیغات بر میزان فروش کالا

بررسی تاثیر تبلیغات بر میزان فروش کالا

چگونه می توان با تبلیغات مناسب فروش محصولات را تضمین کرد؟

فروش حراجی و تهییجی چگونه می تواند سطح فروش محصولات و کالاها را بالا ببرد؟

آیا تبلیغات گران می تواند باعث افزایش فروش شود؟

انواع استراتژی های تبلیغات کدامند؟

انواع روش های تبلیغاتی کدامند؟

تبلیغات متناسب با نیاز بازار

برای اینکه بتوانیم تبلیغات متناسب با نیاز بازار داشته باشیم بایستی موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم.

 انتخاب هریک از موارد فوق یک سری فاکتور را مد نظر قرار می دهند:

  • بررسی بازار
  • تهیه طرح تبلیغاتی متناسب با کالا یا خدمات
  • انتخاب رسانه بر اساس گروه هدف یا پر تیراژ (بیننده، شنونده، خواننده) بودن
  • انتخاب تبلیغات بر اساس محلی بودن یا در سطح گسترده
  • مطالعه خواست و سلیقه مشتریان
  • استراتژی تبلیغاتی رقبا
  • انتخاب شعار مناسب

مورد آخر به منظور تکرار دائمی یا طولانی مدت ویژگی خاصی از کالا یا خدمات است که در نهایت منجر به شکل گیری تصویر ذهنی برای مخاطب می گردد.

شعار انتخابی همواره باید تناسب و هماهنگی با لحن تبلیغاتی سازمان داشته باشد، به اقناع ذهن مشتری کمک کند و در نهایت زنده و محرک باشد.

فروش تهییجی و حراجی

فروش تهییجی و فروش حراجی در مدت زمانی مشخص نیز از جمله مواردی است که در بالا بردن سطح فروش لااقل برای یک مقطع زمانی خاص موثر واقع خواهد شد. شرکتهای سازنده اتومبیل در ژاپن که برای بالابردن سطح فروش به اهداء بلیط کنسرت و سفر متوسل می شوند از آن جمله اند.

فعال عمل کردن واحد روابط عمومی در هر سازمان و شرکتی نوعی تبلیغات نامحسوس به شمار می رود.

این واحد از طریق ارتباط با مردم، تهیه و ارائه کاتالوگ کالا و خدمات به منظور معرفی کالا و ارائه خدمات مشاوره ای نقش موثری در بالا بردن میزان فروش دارند.

نقش تبلیغات بیشتر در کسب و کارها

معمولا کسب‌ و کارها برای حفظ سهم بازارشان پول‌ هنگفتی را صرف تبلیغات می‌کنند. شرکت‌ ها برای رقابت با کسب‌وکارهای رقیب باید پیوسته خود را به مشتری یادآوری کرده و جایگاه نخست را در ذهن آنها داشته باشند. در غیر این صورت، سهم بازارشان را به رقبا می‌بازند. اغلب، کسب‌وکارهایی که سهم کوچک‌تری از بازار دارند یا تازه‌وارد هستند، نسبت به کسب‌وکارهای بزرگ‌تر به تبلیغات بیشتری نیاز دارند. دلیل این مسأله «فرآیند واکنش به تبلیغات» است. بر این اساس، تبلیغات باعث افزایش سهم بازار تا اندازه‌ی معینی می‌شود و پس از آن فروش به دلیل عدم بازگشت مشتریان و عدم تکرار خرید دچار ریزش می‌شود.

کاربردهای تبلیغات

هرساله مبالغ زیادی صرف امور تبلیغاتی می شود بنابر این لازم است انجام تبلیغات به شکلی کارا و مؤثر صورت پذیرد . کاربردهای تبلیغات بسیار زیاد است با این وجود تمامی آنها دارای ویژگی مشترکی هستند که آن لزوم انتقال یک پیام می باشد.کارگزاران تبلیغات تلاش می کنند از آخرین فناوری های ارتباطی و رسانه ای برای معرفی کالا بهره گیرند تا تمایل مخاطب را نسبت به یک محصول یا خدمت جلب کنند.

فرآیندی که یک آگهی و تبلیغ خوب باید طی کند؟

جلب توجه مخاطب

ایجاد علاقه در مخاطب

تحریک وایجاد تمایل در مخاطب

سوق دادن و اقدام به خرید

استراتژی تبلیغات

هدف هر تبلیغ تغییر دادن میزان آگاهی ، نوع برداشت و ترجیحات مصرف کننده یا مخاطب می باشد و استراتژی تبلیغ چگونگی دستیابی به این هدف را بیان میکند.به عبارتی دیگر استراتژی تبلیغات آینده ترکیب کننده عناصر آمیخته خلاق یعنی مخاطب هدف ، ارزشهای محصول ، رسانه ارتباطی و پیام تبلیغاتی است.تبلیغات آینده بدون استراتژی مشخص نمیتواند مفید و موثر باشد و در نتیجه باعث هدر دادن منابع میشود. رقابت در تبلیغات آینده سازمانها را وادار خواهد ساخت تا علمی تر و اصولی تر به تبلیغات بپردازند و با تفکر استراتژیک و نگرش سیستمی و توجه جدی به مشاوره وتحقیقات بازار مسیر مناسب ، جهت گیری درست و روشهای بجا برای انجام تبلیغات آینده فراهم آورند.

انواع شیوه های تبلیغاتی برای افزایش فروش

روش تعمیم با زرق و برق

بین یک صفت مثبت و خوب با چیز دیگری که معرف خوبی، درستی، پاکی و نظایر آن است پیوند و از کلمات با ارزش و جذابی نظیر کره طلایی، شامپو معجزه گر و … استفاده شود.

روش انتقال

تفویض و انتقال اقتدار و اعتبار چیزی محترم بر چیز دیگری که مورد اعتماد همگان است.

شهادت

واداشتن شخصی محبوب یا منفور به اظهار نظر درباره درستی یا نادرستی یک فکر یا برنامه یا شخص.

روش توده پسند

خطیب یا اغواگر می کوشد مخاطبان خود را متقاعد سازد که نظریات و اندیشه های او برخاسته از مردم کوچه و بازار است.

روش تظاهر به یکپارچگی

تبلیغات چی با توسل به گرایش مردم از دنباله روی استفاده می کند زیر ا بسیاری از مردم پیوسته می خواهند در اکثریت قرار بگیرند نه در اقلیت.برای همین تبلیغاتچی می گوید همه مردم با ما هستند.

روش هجوم برای سوار شدن به واگن

نوعی ایجاد مسابقه میان مردم است و در این روش جوهر تکنیک عجله کن تا به واگن برسید،می باشد.

روش پنهان و آشکار هدف تبلیغ

در این روش تبلیغ کننده هدف خود را بر خلاف سایر روش ها پنهان نگاه داشته و به طور غیرمستقیم عمل می کند تا اینکه زمینه ای مناسب برای علنی شدن تبلیغ به وجود آید.

روش ضد تبلیغ

تبلیغاتچی می کوشد فرازهایی از مطالب دشمن را در مورد خود به دلخواه گزینش کند وسپس با استدلال و منطقی قوی تر از استدلال طرف مقابل آن را نفی نماید.

تأثیر شگرف تبلیغات بر میزان فروش

بازاریابی مدرن بیش از فقط تولید محصولات خوب، قیمت مناسب و دسترسی آسان به آنها است . امروزه، جذب مشتریان جدید در خرده فروشی های مدرن بسیار مهم است، علاوه بر وفاداری به آنها و تلاش هایی که در این دیدگاه به عنوان شناخته شده است، پرداخت می شود، هزینه نگهداری مصرف کنندگان کمتر از هزینه های به دست آوردن مشتری های جدید است.

تأثیر تبلیغات بر مشتریان و مصرف کنندگان

هدف پیام این است که مخاطبان را متقاعد سازد که محصول یا خدمات را خریداری کنند. بنابراین مصرف کننده باید به پیام گیرنده باشد و بتواند آنرا تفسیر کند به این ترتیب قصد خرید به وجود آمده است . شرکت ها باید با مشتریان فعلی و بالقوه خود و همچنین در داخل ارتباط برقرار کنند و بنابراین در روند بازاریابی بسیار مهم است. یک شرکت مدرن مدیریت یک سیستم ارتباطات بازاریابی پیچیده را مدیریت می کند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 9 =